Duiken en feesten - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Congo - WaarBenJij.nu Duiken en feesten - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Congo - WaarBenJij.nu

Duiken en feesten

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

12 November 2014 | Thailand, Koh Tao

Na 5 weken hier intensief duiken, leren en werken, is het einde van mijn divemaster opleiding eindelijk in zicht. Nog maar 2 onderdelen welke ik moet afronden en dat zijn het assisteren bij een advanced opleiding en een discover scuba duik.
Alle overige onderdelen en examens zijn achter de rug en het was dan ook tijd voor een feestje :-)

Samen met een paar collega's zijn we voor een dag naar Koh Pangnan afgereist om daar naar de al bekende Full Moon party te gaan. Koh Pangnan wordt echt gezien als de party eiland, er worden daar zo'n beetje elke week grootse strandfeesten gehouden, waaronder de bekenste wel de Full Moon party. In de tijd dat ik Thailand ben, heb ik al veel mensen gesproken die daar geweest waren ( of half moonarty, Jungle party), met verschillende ervaringen. Zo sprak ik een groep jongens die bij mij kwamen duiken, die vertelde dat ze allemaal passed-out waren en wakker werden op het strand zonder telefoon en geld. Ook een ander meisje, die een groot deel van de avond niet meer heeft meegemaakt, omdat haar vrienden haar maar naar haar kamer hebben terug gebracht, nadat ze al een half uur op het srand lag. Maar de meeste waren erg enthousiast. En zo ook een aantal van mijn collega's die hier een paar keer geweest waren.
Mijn ervaring: Full Moon party is inderdaad als je er in de buurt bent, zeker een aanrader. Het is net een heel groot strandfeest. Maar als je gaat, dan ook meteen all the way; een fout tshirt kopen, je vol laten sminken met Glow-in-the-dark verf en natuurlijk ook een bucket drinken. Overigens let erg goed op waar je die koopt, of beter nog: mix m zelf zodat je weet wat er inzit ;-)

Helaas heb ik qua duiken een weekje rust moeten houden. Het begon met een beetje keelpijn, maar toen het na 2 dagen erger werd, toch maar even langs de health clinic geweest. Daar gaf de dokter aan (na lastig vertalen naar half thais/ engels) dat het ging om een keelontsteking en heb antibiotica meegekregen. Overigens proberen ze vervolgens nog de halve apotheek te verkopen met middeltjes, die ik 'echt nodig had om van mijn kwaal af te komen', zoals paracetamol en keelverzachters :-(.... Daar toch even vriendelijk voor bedankt.
Gelukkig voelde ik me na een dag met de antibiotica al weer een heel stuk beter, want het is tijd om richting Koh Samui te gaan, waar mijn allerliefste schat de volgende dag aankomt. En je wilt natuurlijk niet na 5 weken eindelijk je vriendje weer te kunnen zien en spreken ziek in bed liggen...

Mijn volgende berichtje volgt snel!

Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 4625

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 15 December 2014

Thailand

Landen bezocht: