Rescue cursus - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Congo - WaarBenJij.nu Rescue cursus - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Congo - WaarBenJij.nu

Rescue cursus

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

17 Oktober 2014 | Thailand, Koh Tao

Hi allemaal,

De eerste week zit er al weer op en een flinke week is het geweest zeg;
Na mijn aankomst heb ik eerst een dagje rust genomen, de buurt rond Sairree beach verkent, rond gewandeld op het resort en ja mezelf maar op een Thai massage getrakteerd. Beetje relaxen was ook geen overbodige luxe want die jetlag hakte er flink in. En er werd naast mijn bungelow appartementje flink gewerkt aan de bouw van nieuwe appartementen, dus werd ik al netjes om 07.00 gewekt met het geluid van stenen slijpen en timmeren...

De dag daarop ben ik begonnen met mijn eerste cursus en deze stond geheel in het teken van EFR (Emergency First Respons). Ook de tweede dag bestond uit het toepassen van primaire en secundaire hulp bij ongevallen en een examen. Vervolgens kon ik echt gaan beginnen met de Rescue cursus. Wat een leerzame, maar vooral leuke training, welke voor klein deel uit theorie bestaat, maar voornamelijk oefeningen gebaseerd op het redden van duikers. Wat doe je met mensen die in paniek zijn, of hoe krijg je een bewusteloze duiker onder water veilig op de boot. En uiteraard dit door middel van simulaties nabootsen (en mijn instructrice met assistent waren heel overtuigend :) )

Hoewel de cursus zelf erg leuk was, had ik het niet echt naar mijn zin bij de duikschool. Het hele resort is gericht op productie draaien en dat geeft een erg onpersoonlijk gevoel. Zo was ik bijvoorbeeld nog steeds niet rondgeleid of voorgestelt aan mijn mentor of andere divemastertrainees.
Ik heb daardoor besloten om de divemaster training ergens anders te gaan volgen. Waar ik dat wilde gaan doen was niet zo moeilijk, want ik had al een paar andere divemaster studenten en divemasters van een andere school (Phoenix Divers) ontmoet die heel enthousiast waren over hun school. (waarvan 1 ook was overgestapt van Ban's resort na zijn Open water opleiding)
Vandaag heb ik met hun gedoken, een rondleiding gehad, alle instructeurs, divemasters en trainnees ontmoet, en morgen ga ik dan echt beginnen. ..Yeah!!!

Daarnaast ben ik naar een andere verblijfplaats verhuist. Behalve dat het niet echt relaxt is om elke dag (ja ook op zondag) alleen maar bouwgeluiden te horen van 07.00 tot 20.00, voelde ik me ook niet heel veilig om elke keer s nachts in het donker alleen naar het afgelegen appartement te lopen. Als klap op de vuurpijl vertelde mijn instructrice dat er wel eens een dame lastig gevallen was daar, dus ben meteen iets anders gaan zoeken. Dat was nog best lastig, om iets vergelijksbaars te vinden op niet een te verre afstand, maar ik heb een leuk plekje gevonden aan 1vd hoofdstraten van Koh Tao. Het heet de Blue Wave House en ik zit in appartement nr 27.

Helaas is de wifi hier erg slecht, waardoor reisverslagen maken en foto's uploaden niet zo gemakkelijk gaat helaas, maar ik blijf m'n best doen om regelmatig berichten te posten :-)

Liefs
Nathalie

  • 19 Oktober 2014 - 18:10

    Monique:

    Wat goed dat je direct besloten hebt om over te stappen!

  • 20 Oktober 2014 - 10:06

    Martin:

    Hoi Nathalie,

    Fijn dat je zo snel een andere duikschool hebt kunnen vinden. En dat je met de huisversting nu ook wat beter zit. Have fun, en hopen dat je nu niet meer hoeft te switchen...... Wat Click betreft..........na een nadere vergelijking tussen Click en Changepoint + presentatie heb ik toestemming gekregen om Click uit te rollen (Marielle).

  • 22 Oktober 2014 - 23:30

    Nancy En Leo :

    Hoi Nathalie,

    Super gaaf dat je daar zit! Leo en ik gaan in december 4 maanden reizen in azie, wij willen ook ons padi open water halen op koh Tao! Waar zit jij nu? Als je nog leuke tips voor ons weet ;-) we hadden een Nederlandse duikscholen gevonden impian divers.

    Heel veel plezier daar!

    Gr. Nancy en Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 4626

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 15 December 2014

Thailand

Landen bezocht: