Koh Samui met aankomst Maurice - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Congo - WaarBenJij.nu Koh Samui met aankomst Maurice - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Congo - WaarBenJij.nu

Koh Samui met aankomst Maurice

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

19 November 2014 | Thailand, Koh Tao

Hi allemaal,

Helaas is mijn laatste blog niet direct online gekomen toen ik deze wilde delen.... Maar he goede nieuws, krijgen jullie er nu 2 achter elkaar :-)

Zoals aangegeven, ben ik vorige week vertrokken naar Koh Samui om daar Maurice op te halen. Ook moest ik langs de immigration office om mijn visum te verlengen.
Bij aankomst in de haven viel me 1 ding direct op en dat is de walgelijke geur die hier rondhangt. Hmm, hopelijk is dat niet overal.... Toen een kleine navraag gedaan, waar ik mijn hotel kon vinden en vervolgens direct maar een scooter gehuurd om mezelf te kunnen vervoeren. Koh Samui is in vergelijking met Koh Tao een veel groter eiland en je merkt ook direct dat het toeristischer is ingericht. Ook qua wegen en vervoer is het beter geregeld. Hier heb je zowaar goede wegen waar je zonder kuilen en hobbels op kan rijden en overal taxi's (die vragen dan wel de hoofdprijs, 25 euro voor een ritje van 8 km).

Vervolgens ben ik aangekomen in het hotel wat ik voor 2 dagen geboekt had en werkelijk waar.... Wauw! Nou zagen de foto's er uiteraard goed uit op het internet en mag je ook wel wat verwachten van een hotel met 4 sterren, maar na 5 weken relatief primitief geleefd te hebben was het net alsof ik in de hemel beland was :-) Eindelijk een heerlijk zacht bed, goede douche en zelfs een jacuzzi. En dat het hier ook laagseizoen is, is duidelijk, want op mij na is er 1 andere gast.

En de volgende dag yeah eindelijk kon ik Maurice ophalen van het vliegveld.

Na dat we elkaar een kwartier lang hebben omhelst en richting de scooter liepen was de eerste opmerking van Maurice: 'wat stinkt het hier'.
Gelukkig is het hotel bovenop een berg en daar ruikt het daar wel fris en schoon. Maurice is na aankomst direct gaan slapen, want die had geen oog dicht gedaan op de vlucht. Na een paar uur slapen zijn we nog even een drankje gaan doen en de zonsondergang gaan bekijken, om vervolgens een hapje te eten bij het hotel en weer vroeg naar bed.

De volgende dag heeft Maurice meteen zijn eerste vuurdoop gekregen met de prachtige jungle van Thailand en al zijn insecten, toen we een waterval zijn gaan bezoeken. Gele spinnen, duizendpoten, kevers, vlinders en insecten waarvan we niet eens weten hoe we ze moeten noemen. Griezel en gruwel. S avonds heerlijke uit eten en de volgende dag op naar Koh Tao.

Op Koh Tao aangekomen is Maurice meteen begonnen met zijn open water cursus. Inmiddels 3 dagen later mag hij zichzelf Open Water diver noemen en kunnen we saampjes de onderwater wereld gaan ontdekken. En hoewel de weersomstandigheden niet ideaal waren, (Zeker de eerste dag was verschrikkelijk met bliksem, hoge golven en regen, zeeziek het water in) is het duiken wel erg leuk!

Morgen gaan we voor een dagje rust en daarna beginnen met de advanced cursus.

Tot snel weer!
Dikke kus


  • 19 November 2014 - 18:19

    Taekwon@casema.nl:

    Onwijs veel plezier gewenst en dat Maurice is gaan slapen dat geloof ik wel maar direct.....
    Groet Marco

  • 19 November 2014 - 19:39

    Carina:

    Gefeliciteerd Maurice met jeerrdte brevet en geniet samen van die geweldig mooie wereld, zowel boven als onder de waterlijn, kus van ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 4617

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 15 December 2014

Thailand

Landen bezocht: