Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Congo - WaarBenJij.nu Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Congo - WaarBenJij.nu

Koh Tao

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

22 November 2014 | Thailand, Koh Tao

Hi allemaal,

De open water cursus van Maurice was binnen, maar dat betekent niet gelijk dat we hier klaar zijn. De Advanced cursus gaat nu beginnen, en dat is voor Nathalie het laatste onderdeel om haar Divemaster cursus af te ronden, maar eerst een dagje relaxen.

Nu is het onze kans om eindelijk samen van het mooie Kho Tao te genieten. Palmbomen, bijzondere struiken en het prachtig gevormde gebergte zorgde voor tropische sferen die je alleen in films terug ziet. Het eten was heerlijk en de gastvrijheid maakte het verblijf alleen maar prettiger. Samen zijn we op zoek gegaan naar een geocache, die we hebben gevonden bij een viewpoint. Het uitzicht wat we er voor terug kregen was prachtig (zie de foto hier onder).

Later werden we uitgenodigd om bij een aantal vrienden van de duikschool te komen BBQen. Dit vond plaats bij één van de woningen van de mensen die bij de duikschool werken.
The balcony.
Hier wonen drie mensen van de duikschool met allemaal een andere komaf. Het pand ziet er niet uit, de weg er naar toe is nog erger en over hygiëne zal ik het maar niet hebben. Eenmaal gevestigd in een hangmat begrijp ik waarom het pand deze naam heeft gekregen. Aan de achterkant van het huis vinden we een gigantisch balkon met uitzicht over de volledige baay waar ook de duikschool gevestigd is. Dit is iets wat we niet snel meer zullen vergeten. Na een lekkere BBQ en een hele hoop muggenbeten zij we naar huis gegaan en ging ons duikavontuur verder.

2 dagen en 5 duiken verder zijn we door een wrak van een oud oorlogschip heen gegaan, tot 31,6 meter diepte geweest en hebben we het nachtleven in de zee bekeken. Andere dieren komen in de nacht tot leven en uiteraard heeft dat zijn vruchten af geworpen. Lopende krabben in mooie schelpen, glinsterend plankton en de meest bijzondere vissen.
We hadden een instructeur die een trucje wist met een vis die overdag haast niets doet (wel een grote, maar dus een saaie vis).
De Giant Grouper.
Door met een zaklamp op een andere vis in de buurt te schijnen ziet hij zijn prooi en slaat hij toe. De dikke grote stommeling vis was ineens de stoerste vis van de avond.
Op de weg terug konden we het mooie verlichte Kho Tao zien terwijl de vissen rondom de boot boven het water uit sprongen en konden we ons gaan voorbereiden op de reis naar Kno Phi Phi.

De volgende dag moesten we nog één keer naar de duikschool om onze logboeken in te vullen en konden we natuurlijk de dingen rond maken van onze cursussen. Maurice is geslaagd voor Advanced, en Nathalie is vanaf nu officieel Divemaster.
En nu tijd om te gaan rondreizen

Groeten Maurice & Nathalie