de heenreis - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Congo - WaarBenJij.nu de heenreis - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Congo - WaarBenJij.nu

de heenreis

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

11 Oktober 2014 | Thailand, Koh Tao

Hi allen

Donderdagochtend vroeg met tranen in m'n ogen mijn lieve schat een dikke kus gegeven toen hij naar z'n werk ging. De laatste spulletjes opruimen en toen om iets voor 11.00 uur, staan mijn ouders voor de deur om me weg te brengen naar Schiphol.
Dat het een lange reis zou gaan worden wist ik wel en stiekem keek ik er ook er ook eem beetje tegenop.

Op schiphol ging alles vlotjes, hoewel bij het inchecken ze een creditcard controle wilde doen. Uhm maar die creditcard heb ik allang niet meer....de tickets hebben we al ruim een half jaar geleden gekocht en ben inmiddels gewisseld van bank. Na kort overleg met z'n collega mocht ik toch door. En toen op vliegen naar Bangkok...
Onderweg zat ik naast een vrouw van eind 40 schat ik, die samen met haar broer een paar weken ging rondtrekken door Burma. En vooral met haar broer heb ik erg gelachen, want hij had een duidelijke mening over de dronken middelbare mannen die naast hem zaten. Iets in de trant van 'ik weet wel wat die dronken smeerlappen daar gaan doen' :).
Aangekomen op Bangkok, ging ook alles erg vlotjes. Ik kon direct doorlopen naar de douane, paspoort laten zien, bagage was er met 10 minuten en toen door de exit. Vervolgens weer naar de departure, om in te checken voor de binnenlandse vlucht en voila binnen een uur na de landing, zat ik in de hal te wachten op mijn boarding call.
En toen ik het vliegtuig zag, nou ja, kijk de foto maar, moest ik toch wel erg lachen.

Ook op Koh Samui ging alles erg vlot, voor ik het wist zat ik in een busje richting de boot. En ik was het helemaal vergeten, maar ze rijden hier links en best wel als idioten, brrr.
Op koh tao stond inderdaad netjes een busje om ons naar het resort te brengen. En wat een drukte zeg op de haven. Met een jetlag en geen slaap is dat niet zo fijn.

Na het inchecken, kreeg ik de sleutel van mijn hotelkamer. Maar omdat ik daar absoluut niet vrolijk van werd.... Zijn we meteen gaan kijken naar het langverblijf appartement. Waar ik nu zit is net nieuw (plastic zit nog over het stopcontact) en ziet er erg netjes uit en met wifi. Welliswaar helemaal achterin het resort waar ze flink aan het bijbouwen zijn, maar tja je kan niet alles hebben.

Voor vandaag heb ik een rustdagje, ff bijkomen en acclimatiseren, en morgen ga ik beginnen met mijn rescue duikopleiding :) :)

Xxxx

  • 11 Oktober 2014 - 08:40

    Tessa:

    En toen zat die reis waar je zo tegenop zag er al weer op... goed te horen dat alles goed is verlopen. Rust lekker uit :) x tes

  • 11 Oktober 2014 - 08:48

    Ellen:

    Wauw, mooi appartementje, beter hoor!
    En dat vliegtuig, hihi :D
    Have fun morgen xx

  • 11 Oktober 2014 - 08:53

    Michael:

    Een lange reis van 24 uur (Grote Smurf, is het nog ver??) Maar jij zit nu volop in de zon terwijl wij in NL toch echt de herfst in gaan. Geniet ervan en vooral van het duiken.

    En je belangrijkste besluiten zijn: curry met vis of curry met vlees?

    Grt Pa

  • 11 Oktober 2014 - 09:58

    Sebastièn:

    Een creditcard controle? Nog nooit van gehoord, tenminste niet op een luchthaven. Why is that? Maar goed je bent er, dus nu lekker genieten ... Enjoy! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 4602

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 15 December 2014

Thailand

Landen bezocht: